"Prvý štvrťrok 2024 bol úspešný. Rastúca spotreba domácností pomohla k
rastu tržieb o 11 %. Dokázala tak eliminovať vplyv zdraženia, ktoré
bolo v Českej republike vyvolané nezmyselným navýšením dane z pridanej
hodnoty (DPH) iba pri nealkoholických nápojoch, kým cukroviniek a iných
potravín obsahujúcich cukor sa nedotklo. Najviac narástli retailové a
impulzné formáty," povedal Daniel Buryš, generálny riaditeľ Kofoly v Česku a na Slovensku.
Na ďalšie obdobie má rodinná nápojárska spoločnosť Kofola optimistické výhľady. "Silný
bol aj mesiac apríl, s tržbami nad rámec minulého roku. Sme
presvedčení, že sa nám aj vďaka novinkám, ktoré sme pripravili na
sezónu, podarí dosiahnuť ročné ciele," uviedol Jannis Samaras, väčšinový majiteľ a generálny riaditeľ skupiny Kofola.
Vzhľadom na výsledky a výhľad spoločnosti rozhodlo predstavenstvo
akciovej spoločnosti Kofola ČeskoSlovensko, že predloží valnému
zhromaždeniu návrh na dividendu vo výške 13,50 CZK na jednu akciu pred
zdanením.
Skupina Kofola je jedným z najvýznamnejších výrobcov nealkoholických
nápojov so 14 výrobnými závodmi na piatich európskych trhoch. Celkovo
zamestnáva takmer 2800 ľudí.
(1 EUR = 25,079 CZK)